Janstorps AIF

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
MATCHRAPPORT: GIF 5–0 JANSTORP
2022-10-02 09:52

Förutsättningarna var tämligen klara innan matchen. Vinst för oss, samtidigt som Charlo spelade oavgjort eller förlorade, skulle leda till en kvalplats för möjlighet att hänga kvar i division fem. Så blev det dock inte.

Killarna skall ha stor eloge för att de krigar matchen igenom. Vi visste att vi inte hade det i egna händer, men står för en jättebra genomförd insats från start hela vägen in i mål och vinner välförtjänt med 5–0.

Marcus knorrade in frisparken efter bara två minuter och vi fick en smakstart. Vi vann mycket dueller, drev spelet och vår återerövring av bollen fungerade allt enligt plan.

Våra hörnor skulle visa sig vara ett sårande koncept. I den 34:e minuten slog Alex en hörna som hittade en framåtrusande Simon. Vår blott 16-årige kugge lade snyggt in 2–0.

Tio minuter senare, precis före paus, nickade vi in 3–0, hur snyggt som helst. Detta efter ännu en hörna av Alex som hittade pannan på Johan Svensson.

Med kvarten kvar av matchen lade Jocke en fin djupledsboll till Simon som i sin tur chippade bollen över målvakten. Bollen var på väg att smita utanför, men vem skulle stå vid bortre stolpen, om inte Nisse, vår interna skyttekung med sina nio mål.

Tobbe, som haft en skadedrabbad säsong, fick avsluta säsongen som han startade, närmare bestämt med mål. Han löpte sig fri och avslutade distinkt in slutresultatet.

Som tränare för det här laget kan jag inte annat än vara stolt över det jobb som killarna lagt ner sedan jag tog över. Därför var det oerhört tungt att behöva åka ner en division. Samtidigt satt ett revanschsuget gäng kvar länge efter slutsignalen och leendet fanns där trots utfallet. Vi var alla överens om att vi avslutade med flaggan i topp. Ett kvitto på det är också alla fina meddelanden som kommit från våra anhängare.

I veckan ska säsongen summeras. Därefter kommer vi med mer info. Inte alls omöjligt att jag summerar säsongen även här på hemsidan.

Vi tackar alla sponsorer och supportrar för deras stora stöd. Vill även tacka alla motståndare och alla trevliga ledare som man stött på under året.

Ja, det är trots allt bara fotboll. Men… Genarps IF! #viskatillbaka

/Murre