Svedala IF

Plats:Aggarpsvallen, E-plan, konstgräs
MATCHRAPPORT: SVEDALA 2–2 GIF
2022-09-19 15:05

Vi gör återigen en stark prestation och killarna skall känna stolthet över insatsen. Samtliga spelare gör bra ifrån sig och denna starka laginsats borde gett tre poäng.

En fredagskväll i ett mörkt, regnigt Svedala och en konstgräsplan – enligt mitt tycke – av den sämre klassen. Då värmer det extra att bemötas av trevliga ledare som välkomnade oss till Aggarpshallens katakomber.

Avståndet mellan omklädningsrummen och spelplanen krävde sin tid och tålamod. Vägen till konstgräsplanen var inte spikrak, lite hur säsongen varit hittills, om man säger så, men runt ett stängsel och förbi ett längdhoppsgrus nådde vi fram, kanske något fördröjda till avspark.

Men i tid var vi till att ta kommandot i matchen. Vår starka inledning hade kunnat sätta oss i förarsätet redan efter bara några minuter. Vi inledde otroligt piggt med att skapa ett par halvfarliga chanser och hade dessutom ett mål avvinkat för offside.

I stället fick vi inkassera ett baklängesmål fem minuter in i matchen. Ett nickmål i bortre efter ett fint inlägg. Inte mycket att göra åt, men lite signifikativt för den här säsongen.

Dock tycker jag inte att deras mål störde oss avsevärt. Vi fortsätter att vara det spelförande laget och skapar trafik framför deras mål, vilket resulterar i bra lägen. Känslan i paus är att vi har ett mål som hänger i luften.

Precis så. Vår inledning är lika stark i andra halvlek. Viggan kvitterar för oss efter fint förarbete och inspel av Norén. Snarlikt i tid som 1–0-målet, matchuret på fem minuter in i halvleken.

Likaläget varade inte alltför länge. Tyvärr får vi inte stopp på en av deras spelare, när han behärskat dribblar sig loss och lägger in 2–1 i den 55:e minuten.

Två minuter senare är det vår tur – igen. Norén är på nytt högst involverad, då hans kanon hittar nätmaskorna via en Svedala-back. Starkt av oss att hämta ett underläge två gånger. Prestationen var väldigt bra. Vi gick verkligen för seger, men vi kom bara nära.

Sist men inte minst. Genarp är väl förberedda på vad som komma skall. Oavsett hur omständlig och krokig vägen till målet må vara.

/Murre