FC Näset

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
MATCHRAPPORT: GIF 1-1 NÄSET
2022-09-12 14:05

Det märks nu i slutfasen hur viktig varje poäng är. Åskådarna på Ekevallen fick se två lag som gick för det och det var ofta en berg-och-dalbana, man kastades lite mellan hopp och förtvivlan.

Kändes som att vi var onödigt spända och stressade i vårt eget spel. Gav dem lite väl mycket tid med bollen och när vi väl hade bollen, så tycker jag inte att vi lyckades få upp vårt eget bolltempo.

I andra halvlek lyckades vi störa dem högre och vi blev mycket mer framåtlutade. Vi spelade med ett större självförtroende och fick i gång ett mycket bättre passningsspel. Nisse gjorde ett fint mål i en period där vi stundtals spelade riktigt bra. Han nickade in 1–1 efter vänsterinlägg av Simon.

Vi gav det en ärlig chans efter halvtidsvilan vilket också gav en mycket jämnare match och vi skapade ett antal bra chanser som mycket väl kunde resulterat i något mer mål. Surt att vi inte lyckades göra segermålet sett till vår forcering i slutet av matchen. En andra halvlek som vi definitivt tar med oss till nästa match.

En jämn serie och en spännande säsongsavslutning. Jag är övertygad om att vi har inställningen och energin för att nå kvalplatsen som nu är inom räckhåll.

/Murre