FC City Trelleborg

Plats:Albäcksvallen A-plan
MATCHRAPPORT: CITY TRELLEBORG 1–1 GIF
2022-09-04 11:56

En poäng i en tuff bortamatch är vi nöjda med. Vi håller ihop som ett lag och jobbar stenhårt för varandra i 90 minuter. Kredd till spelarna hur de genomför stora delar av matchen, det var gott att se.

City Trelleborg inleder bäst och vi kommer tidigt i underläge. Vårt kvitteringsmål bara några minuter senare är psykologiskt viktigt. Det är Fille som nickar in 1–1 efter väl slagen frispark av Mackan. Sen tycker jag att vi spelar upp oss och ser man till antal skarpa målchanser, så hade vi absolut kunnat bärga hem alla tre poängen.

Vi mötte ett bollskickligt lag och stundtals var vi okej med att de hade mer boll. De skapar också lägen, speciellt i slutet av matchen där vi kanske blir något för låga. Men när vi väl äger boll så spelar vi tryggt och kommer till klara målchanser. Tyvärr var gräsmattan något studsig (för båda lagen) och det studsade inte riktigt vår väg, när vi ”bara” skulle sätta bollen i mål.

Vill också rikta ett stort tack till våra supportrar som följer oss i vått och torrt. Jag hoppas att ni är med oss hela vägen in över mållinjen. Killarna sliter och kämpar, och gör det med mycket spelglädje. Vi vet att goda prestationer ger utveckling och poäng. Hela laget är förberedda på en längre säsong än vanligt och kommer att kämpa till slutet. Det råder inget tvivel om detta.

På lördag ses vi på vallen!

/Murre