BK Skansen

Matchstart:fre 26 augusti, 18:30
MATCHRAPPORT: GIF 1–2 SKANSEN
2022-08-27 12:18

Ny hedersam förlust. Något av signum den här säsongen. Vi står återigen upp bra mot bra motstånd. Vi krigar och sliter, men kroknar på målsnöret. Jag är väldigt stolt och glad över killarnas insats.

Vi håller i matchbilden bra och håller upp spelet minst lika bra som Skansen. Jag är oerhört frustrerad och tycker synd om killarna som inte får med sig poäng från den här matchen, framför allt efter den här insatsen.

Det känns väldigt konstigt att vi står utan poäng när slutsignalen går, men fotbollen är inte alltid logisk. Ännu mer märkligt då de får en straff i slutminuterna vilket blir avgörande, lite som i våras då de fick två straffar med sig.

Nisse stod helt rätt placerad och gjorde sitt sjunde mål för säsongen, vilket innebär att han nu leder den interna skytteligan. Han blev snyggt framspelad av Dike som nickade fram honom efter en välslagen hörna.

Annars tycker jag att det här är en match som vi ska vinna sett till spel och chanser. Jag tycker att vi gör en bra match där vi följer vår matchplan. Det gick tyvärr inte hela vägen.

Nu tar vi med oss den här insatsen och ser fram emot nästa match. Det är det lilla som saknats och jag hoppas att det kommer i slutfasen av säsongen. Det tycker jag att vi förtjänar efter alla våra goda prestationer.

/Murre