Anderslövs BoIK

Plats:Anderslövs IP A-plan
MATCHRAPPORT: ANDERSLÖV 5–3 GIF
2022-08-21 13:00

Besvikelsen är fortfarande stor dagen efter förlusten i Anderslöv. Jag kände inte igen oss. Vi var inte påkopplade och tog inte uppgiften på allvar. Jag hoppas det här kan bli en väckarklocka, vi har viktiga matcher framför oss. Idag var vi inte alls där.

Jag tycker vi startar matchen hyfsat och hade vi förvaltat friläget i början av matchen så hade det kunnat sett annorlunda ut, men idag (läs lördag) är vi inte tillräckligt bra.

Fyra klara målchanser har vi i första halvlek varav en stolpträff. Dock noll gjorda mål i halvtid. De har ett bra läge, där Stoffe gör en fin fotparad, men i övrigt inte mycket mer. Ändå vi som ligger under med tre bollar efter tre bjudningar.

Vi förlorar alldeles för mycket dueller och känns ganska stressade långa stunder under matchens gång. Skillnaden mellan att slå ett topplag och förlora mot ett lag i nedre delen av serien är inte så stor. Kommer man inte upp i nivå med tillräckligt många spelare blir det så här. Då är vilket lag som helst i vår serie tillräckligt duktiga för att straffa oss.

Just nu tycker jag vår största svaghet är att vi pendlar väldigt högt och lågt, det har vi gjort under hela säsongen egentligen. När vi är bra är vi riktigt bra, det har vi visat flera gånger men vi måste även under perioder och matcher där vi inte är tillräckligt bra kunna vara bättre. En match som den idag ska vi inte behöva förlora, det är viktigt rent mentalt.

Nu ska vi vara missnöjda men när vi summerar säsongen i oktober ska vi vara nöjda. Det kanske var en bra väckarklocka, lite verklighetsförankring för oss i laget att det finns ingen enkel väg, det krävs hårt jobb och en bra prestation varje vecka för att kunna få bättre utdelning.

Min känsla när jag lämnar matchen bakom mig, är att vi underpresterade. Vi kom inte upp i den nivån vi brukar vara på. Det var en dålig match från vår sida, det är vi medvetna om, men vi är oerhört revanschsugna och ska studsa tillbaka så snabbt som möjligt. Helst redan på fredag.

Inte att glömma. Ted och Alle gör pigga inhopp. Den sistnämnde står för ett mål och en assist. Trots utvisning och att vi får spela en man kort i 30 minuter, så vinner vi andra halvlek med 3–2. Nu ser vi fram emot fredagens hemmamatch och jag är helt övertygad om att GIF är tillbaka på vinnarspåret då.

/Murre