Rydsgårds AIF

Plats:Granhällans IP A-Plan
MATCHRAPPORT: RYDSGÅRD 7–4 GIF
2022-06-18 11:55

Det är egentligen bara att glömma den här matchen och fokusera på vad vi kan påverka, och det vi kan påverka är nästa match på onsdag.

En oerhört tung förlust såklart. Det var med blandade känslor som jag lämnade Granhällans IP. Första 20 spelar vi väldigt bra, precis som vi gjort tidigare och helt enligt matchplan. Efter tio minuter leder vi välförtjänt med två bollar efter mål av Mackan och Simme. Ett bättre scenario går nog inte att önska.

Sedan känns det som att vi bjuder in motståndarna i matchen istället för att bara köra på och döda matchen. Vi låter dem hålla i bollen och det ger dem självförtroende. Det går inte att slå av på takten i den här serien. Speciellt inte mot Rydsgård som spelade div 4 förra året.

Vi bjuder dem på alla målen. Det var slarv, individuella misstag och vi lyckades inte hantera våra defensiva omställningar. Vi blir på något sätt väldigt tafatta och passiviserade, saknar löpvilja och aggressivitet. Då var det inte många delar av vårt spel som var bra.

Under tio minuter i första halvlek och inom loppet av fem minuter i början av andra, hade vi släppt in fem mål totalt. Minst sagt en gigantisk uppförsbacke. På tal om blandade känslor, så tar vi på nytt tag om taktpinnen, spelar tryggt och enkelt. Då gör vi också två mål på fem minuter via Alex och Johan Svensson.

Max Dunegård, som nyligen fyllt 15 år, gjorde sin första match med A-laget och var den som spelade fram till Svensson vid vårt fjärde mål. Riktigt kul för Max och för föreningen som fortsätter att få fram framtidens A-lagsspelare.

Med lite mer än kvarten kvar av ordinarie speltid har vi endast ett mål upp. Tyvärr bjuder vi på ännu ett mål bara två minuter efter vårt reduceringsmål. Då känns det som luften går ur oss. De får göra ytterligare ett mål och totalt elva mål var nog en rolig match att se på för publiken, men inget en tränare kan vara nöjd med.

Men vi gräver inte ner oss för det. Vi jobbar stenhårt för att vända det här.

/ Murre