Janstorps AIF

Plats:Kämpavallen A-plan
MATCHRAPPORT: JANSTORP 2-2 GIF
2022-06-10 10:27

Direkt efter matchen var jag förstås lite besviken att vi tappar segern. Just 2–2-målet vi släpper in är oturligt. På det stora hela måste vi se till vad vi gör i spelet och där gör vi en bra match.

Jag tycker vi spelar bra, man ska komma ihåg att det är ett bra lag vi möter. Utan att ha sett någon statistik skulle jag tippa att det är ganska jämnt, men just målen vi släpper in, det är oturligt att vi ger dem så enkla mål.

På tal om enkla baklängesmål. Matchen hinner inte ens sätta sig, innan de får göra 1–0 efter bara någon minut. Då blir det en rejäl uppförsbacke, rent mentalt. Tycker dock killarna hämtar sig relativt snabbt och vi har två avslut på mål, kort efter deras ledningsmål. Vi är alla överens om att avsluten går mitt på deras målvakt som får göra en dubbelräddning.

Strax före halvtidsvilan trycker vi dit kvitteringsmålet i bortre hörnet. Marcus är den som prickar rätt med sitt avslut efter fint förarbete av Simon. Känslan är att målet ger motståndarna en del att fundera över, vilket i sin tur ger oss extra bränsle inför andra halvlek.

I inledningen av halvleken känns vi stabilare och effektivare i vårt spel. Senare börjar de att ta mer mark och skapa farligheter framför vårt mål. Då bestämmer vi oss för att kasta in friska ben i form av Ludde, som gör ett piggt inhopp och är högst delaktig när vi tar ledningen i matchen. Hans hårda jobb skrapar fram ett inlägg till Marcus, som lägger upp bollen för Jocke att placera in 1–2 med en bredsida.

De tvingades att flytta fram positionerna för att jaga mål framåt, vilket ger oss bra med ytor i vårt omställningsspel. Därför är det oerhört surt att behöva åka på ett sådant oturligt baklängesmål som vi gör i den 80:e minuten. Deras avslut tar på Nisse och ställer Stoffe i målet. Lite symptomatiskt gällande vår säsong hittills.

Vi ska också vara glada att Stoffe står pall och gör en dubbelräddning minuter efter deras kvitteringsmål. I slutminuterna har vi några halvchanser, men krämen fanns inte riktigt där och efter 90 slitiga minuter får vi vara nöjda med poängen.

Nu har vi mött alla lagen och spelat klart halva säsongen. Naturligtvis är vi inte belåtna med placeringen i tabellen, vilket har sina anledningar. Däremot är vi nöjda med senaste tidens prestationer och vet att det kommer bära frukt i de kommande matcherna.

Innan sommaruppehållet ska vi hinna spela två matcher till. Det finns alla förutsättningar för att få till en god poängskörd och gå på välförtjänt semester.

/ Murre