Svedala IF

Matchstart:sön 29 maj, 13:00
MATCHRAPPORT: GIF 0–0 SVEDALA
2022-05-30 13:29

Att ha Svedala på besök är alltid trevligt. Det blev mycket kamp och fina aktioner från båda lagen. Vi inledde piggast och hade två avslut på mål redan efter bara tre minuters spel. Deras målvakt fick sträcka ut sig rejält.

Om vi hade en pigg inledning på första halvlek, var gästerna piggare efter halvtidsvilan. I den 47:e minuten lyckades Stoffe avvärja ett skarpt friläge för Svedala.

Sedan skakade vi av oss segheten och skapade ett friläge via Emil Mårtensson som inte fick det avslutet han önskade. Bortalaget var inte helt ofarliga och hade en ribbträff efter något oorganiserat försvarsspel från vår sida.

Vi fortsatte att skapa lägen, främst via vårt omställningsspel. Närmast var Mackan som sprang sig loss men avslutet gick tyvärr utanför.

Med andra ord saknades inte chanserna åt båda hållen. Detta var vår tredje match på tio dagar, vilket också märktes tydligt ju längre matchen led. Vi var rätt slitna på slutet.

Vi håller nollan för första gången i serien i år. Det ska vi naturligtvis bygga vidare på. Vi ska vara nöjda med den attityden och viljan vi visade hela matchen. Finns mycket positivt att ta med sig in i en ny träningsvecka som avslutas med en fin uppgift till helgen; Mot IFK Ystad på Ekevallen.

/ Murre