Anderslövs BoIK

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Kryss i svängig match
2022-05-08 10:07

Det blev 3-3 mellan Genarps IF och Anderslövs BoIK efter en svängig och händelserik match på Ekevallen.

En match som böljade fram och tillbaka, mellan två lag som var i behov av poäng. Bortalaget gjorde matchens första mål i den 19:e minuten, men därefter vände GIF.

Sju minuter senare slog Anton Nilsson in den viktiga kvitteringen. Simon Kristoffersson assisterade Nisse som enkelt rullade in bollen i öppet mål. I slutet av matchens första halvlek sköt samme Nisse GIF:s ledningsmål, vilket även förblev som halvtidsresultat.

Gästerna kom dock tillbaka och efter en halvtimmes spel var det likaläge på nytt. Ändå var det Genarp som kunde vända tillbaka till ledning med 3-2 efter mål av Simon. I domarens protokoll skrevs det till ett självmål då målvakten var sist på bollen och boxade in den i eget mål.

Efter tre minuter i ledning var 3-3 ett tungt faktum för hemmalaget, och Anderslöv var tillbaka. Ett psykologiskt viktigt mål och ny nerv i matchen.

Sista tio minuterna präglades mer av kamp än skönspel. Något segermål blev det inte och bägge lagen fick nöja sig med en poäng vardera.

Genarps IF – Anderslövs BoIK 3–3 (2–1)

Mål: 1-1 Anton Nilsson 26, 2-1 Anton Nilsson 41, 3-2 Simon Kristoffersson 78.

Varning: Fredrik Norén 81.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 5. Simon Kristoffersson, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson (K), 11. Ted Frostander, 13. Fredrik Norén, 14. Fredric Larsson, 15. Anton Nilsson, 18. Albert Larsson, 21. Marcus Strand.

Ersättare: 3. Fisnik Balija, 4. Max Mårtensson, 12. Alexander Johannisson, 17. Isak Ekqvist, 20. Metin Caliskan.