SoGK Charlo

Plats:Charlottenlunds IP A-plan
Tung bortaförlust mot Charlo
2022-04-29 22:03
Det blev storförlust för Genarp borta mot Charlo. Matchen slutade 50.

I drygt en halvtimme stod GIF upp bra och höll tätt. I den 33:e minuten var fredagkvällens första baklängesmål ett faktum.

Därefter hade Anton Nilsson ett avslut i ribban. Oflytet fullbordades då en frispark ändrade riktning och ställde Stoffe i målet, bara några minuter före halvtidsvilan.

Efter 48 minuter var matchen avgjord. Andra halvlek hann knappt börja innan hemmaledningen utökades efter två mål på två minuter. 40-målet på en läcker cykelspark.

Genarp spelade upp sig en aning. Jocke var närmast att få bollen i mål, men fick inte den träff han önskade och det blev inte mer än en fotparad från Charlo-målvakten.

I slutet av matchen kom även det femte målet för hemmalaget.

Ett resultat att skaka av sig och titta framåt mot nästa helg då Anderslövs BoIK kommer på besök till Genarp och Ekevallen.

SoGK Charlo – Genarps IF 5–0 (2–0)

Varningar: Albert Larsson 20, Anton Nilsson 45+3.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Oscar Lindkvist, 4. Max Mårtensson, 6. Tobias Borg, 7. Marcus Strand, 8. Emil Mårtensson, 9. Anton Nilsson, 10. Joacim Johansson (K), 15. Isak Ekqvist, 16. Albert Larsson.

Ersättare: 11. Metin Caliskan, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén.