Skurups AIF

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Delad pott mot Skurup
2022-04-22 21:49

Två poängjagande lag drabbade samman i en tuff och fysisk kamp som slutade 1-1. Hemma mot Skurups AIF blev det delad poäng.

Bortalaget började piggast och fick även utdelning i den 9:e minuten.

Därefter tog Genarp kommandot i matchen och tryckte på för ett kvitteringsmål, utan att släppa till särskilt mycket bakåt.

På en misslyckad rensning var det Marcus Strand som fixade kvitteringen. Mackan spelades fram av Max Mårtensson och avslutade distinkt höger om målvakten.

Skurup såg till att Stoffe inte stod och frös när den värmande kvällssolen gick ned. I slutet av första halvlek fick Fröjd sträcka ut ordentligt för att freda sitt mål från ännu ett mål.

I den 70:e minuten fick Anton Nilsson chansen att förvalta ett fint avslutsläge, men Nisses skott gick precis utanför stolpen.

1–1 stod sig matchen ut, även om det fanns chanser åt båda håll.

Efter tre spelade omgångar får Genarp vänta ytterligare på säsongens första seger.

Härnäst väntar Charlo på bortaplan och ny chans till tre poäng. Observera avsparkstiden som är 18.30 på Charlottenslunds IP, fredagen den 29/4.

Genarps IF – Skurups AIF 1–1 (1–1)

Mål: 1–1 Marcus Strand 21’.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 4. Max Mårtensson, 5. Simon Kristoffersson, 6. Johan Svensson (K), 7. Oscar Lindkvist, 14. Fredric Larsson, 15. Anton Nilsson, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson, 21. Marcus Strand.

Ersättare: 8. Niklas Nilsson, 9. Alex Nilsson, 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 19. Ludvig Nilsson.