Rydsgårds AIF

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Oavgjort i premiären
2022-04-07 21:45

Det blev 3-3 i premiären mot Rydsgårds AIF i en ganska intensiv match, där gästerna hämtade upp 1-0 och 3-1.

Händelserikt och målrikt på Ekevallens konstgräsplan under torsdagskvällen, när fjolårets Division 4-klubb Rydsgård stod för motståndet i säsongens öppningsmatch.

Inledningen av matchen präglades inte av två försiktiga lag. Något som annars är signifikativt för en premiärmatch. Istället var det två spelande lag som gjorde upp om varje duell.

Efter bara nio minuters spel öppnades målprotokollet. En fin slagen hörna av Simon hittade
Fille, som vid den borte stolpen tryckte dit ledningsmålet för Genarp.

Kvitteringsmålet dröjde inte alltför länge. I den 17:e minuten rann en boll förbi hemmalagets försvar och avslutades kliniskt i mål.

Två minuter före halvtidsvilan blev Tobbe snyggt framspelad av Marcus. Han rundade först målvakten, innan han senare lade bollen i nät. Ett viktigt ledningsmål in till paus.

GIF fick en kanonstart även på halvlek nummer två. Matchuret stod på 51 spelade minuter, då Tobbe var sist på bollen efter ännu en farlig hörna. Ett mål som betydde 3-1. Där och då var bortalaget i brygga.

Dock dröjde det inte länge innan reduceringsmålet kom. Därefter var det match på nytt och ett massivt tryck av gästerna resulterade i ännu ett mål. Med bara tre minuter kvar av ordinarie speltid var den sena upphämtningen ett faktum.

Rättvist resultat sett till matchen som helhet, men det svider lite för Genarp som hade premiärsegern inom räckhåll.

Dags för revansch blir det under påskhelgen. Då åker GIF till Trelleborg för match mot Skegrie BK. Matchen spelas lördagen den 16 april med avspark klockan 14.00.

Genarps IF – Rydsgårds AIF 3–3 (2–1)

Mål: 1–0 Fredric Larsson 9, 2-1 Tobias Borg 43, 3-1 Tobias Borg 51.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 5. Simon Kristoffersson, 6. Johan Svensson, 8. Tobias Borg, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson (K), 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 14. Fredric Larsson, 16. Emil Mårtensson, 21. Marcus Strand.

Ersättare: 2. Jonas Einbjörn, 4. Max Mårtensson, 7. Oscar Lindkvist, 18. Albert Larsson, 22. Emil Fällmark.