Kvarnby IK

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Förlust i träningsmatchen mot Kvarnby
2022-03-24 10:16

Genarp fick se sig besegrade med 0–3 i onsdagens träningsmatch.

Det var hyfsade sköna väderförhållanden med en trevande vår i luften på Ekevallens konstgräsplan inför avspark. På andra sidan väntade ett starkt Kvarnby IK.

Matchen stod och vägde länge, innan bortalaget kunde gå ifrån och ta ledningen i matchen, efter 37 minuters spel.

Oscar Lindkvist hade en nick utanför i ett bra läge. Närmare än så kom inte GIF i första halvlek.

Andra halvlek var nästan identisk. Hemmalaget skapade chanser utan framgång. Hetaste läget uppstod när Simon Kristoffersson kom i ett bra läge från vänster, men avslutet räddades av målvakten som stod för en benparad.

Det var inte förrän i den 72:e minuten som åskådarna fick se ytterligare mål, då Kvarnby ökade på sin ledning. Med minuten kvar av matchen kom ännu ett baklängesmål för Genarp.

Härnäst väntar genrep i form av DM-omgång 1:1 (motståndare och tid/datum ej klart), innan premiären den 7:e april på Ekevallen.

Genarps IF – Kvarnby IK 0–3 (0–1)

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 3. Fredric Larsson, 4. Max Mårtensson, 5. Simon Kristoffersson, 6. Marcus Strand, 8. Oscar Lindkvist, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson (K), 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén.

Ersättare: 14. Emil Mårtensson, 16. Emil Fällmark, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson.

Kvarnby vann med 3–0 i onsdagens träningsmatch.