Teckomatorps SK (5)
Genarps IF (5)
Teckomatorps SK (5)0 - 0Genarps IF (5)

Matchstart:fre 18 mars, 19:00
Plats:Teckomatorps IP, konstgräs
Mållöst när vi gästade Teckomatorp
2022-03-20 10:39

Åskådarna på Teckomatorps IP fick inte se några mål när Genarps IF gästade Teckomatorps SK i DM. Matchen slutade mållös, 0–0.

Resultatet innebär att GIF fortsätter att toppa DM-gruppen med sju poäng. Teckomatorp skuggar med fyra poäng och har en match tillgodo. De möter Torna Hällestad på tisdag och utfallen av den matchen avgör Genarps slutplacering. Gruppsegrare och de 18 bästa grupptvåorna går vidare till slutspel.

Matchen i sig var händelserik. Båda lagen skapade en del chanser. Hemmalaget hade en ramträff i första halvlek när bollen träffade ribban. Hos GIF var Alex Nilsson Frank närmast att näta. Det var i mitten av den andra halvleken som han rundade målvakten, men inte fick avslutet på mål.

Genarp genomförde DM-gruppspelet med två segrar och en oavgjord.

På onsdag, den 23 mars, gästas vi av Kvarnby IK. Träningsmatchen spelas på Ekevallens konstgräsplan med avspark 19.00.

Teckomatorps SK – Genarps IF 0–0

Startelva: 1. Christopher Fröjd, 3. Fredric Larsson, 6. Oscar Lindkvist, 8. Emil Mårtensson, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson (K), 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 14. Simon Kristoffersson, 15. Isak Ekqvist, 16. Metin Caliskan.

Ersättare: 2. Fisnik Balija, 4. Max Mårtensson, 5. Albert Larsson, 7. Emil Fällmark, 11. Anton Nilsson.