BK Skansen

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Vinst mot seriekonkurrent
2022-02-27 12:24

Träningsmatchen mellan Genarp och seriekonkurrenten Skansen slutade i hemmafavör med 3–1.

Lördagen bjöd på fint fotbollsväder. Solen låg vackert över Ekevallens konstgräsplan och framkallade vårkänslorna hos alla tittare som hade tagit plats längs långsidan.

Lika vackert var det när Tobias Borg gjorde sitt första mål i GIF-tröjan redan efter sju minuters spel. Anfallaren löpte sig fri och sköt distinkt in bollen i en fin båge över en utrusande målvakt. Det var Fredric Larsson som låg bakom framspelningen.

Tio minuter före halvtidsvilan kom kvitteringsmålet. Fram till dess hade Genarp ganska bra kontroll över händelserna i matchen.

Utdelningen skulle komma och det gjorde den också. Tobbe rullade snyggt in 2–1 efter assist av Isak Ekqvist. Samme Isak nickade elegant in 3–1 bara fem minuter senare, efter fint inlägg av Simon Kristoffersson.

Det blev en minnesvärd helg för Arvid Törnqvist. Den 14-årige målvakten fick nämligen göra debut i A-laget för Genarps IF. I den 68:e minuten bytte han med Christopher Fröjd.

GIF har i de två tidigare träningsmatcherna stått för goda prestationer men inte lyckats få med sig något resultat. Mot Skansen fick laget betalt för sitt slit.

I nästa helg startar tävlingssäsongen. Då väntar fjolårets seriekonkurrent Torna Hällestad. DM-matchen spelas i Dalby, lördag den 5 mars 13.00.

Genarps IF – BK Skansen 3–1 (1–1)

Mål: 1–0 Tobias Borg 7′, 2–1 Tobias Borg 76′, 3–1 Isak Ekqvist 80′.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson, 5. Simon Kristoffersson, 6. Marcus Strand, 8. Tobias Borg, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson (K), 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 15. Anton Nilsson.

Ersättare: 11. Ted Frostander, 14. Metin Caliskan, 16. Emil Mårtensson, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson, 20. Arvid Törnqvist (mv).