Veberöds AIF

Plats:Svalebo, Konstgräs
Veberöd numret större på Svalebo IP
2022-02-18 13:16

Genarp föll med 3–1 (1–0) i den andra träningsmatchen för året. Fjolårets Division 3-klubb Veberöds AIF, som kommer att husera i Div. 4 under 2022, var numret större.

Hemmalaget imponerade med ett rörligt och fartfyllt passningsspel. Dock var det GIF som fick matchens första klara målchans. Det var Marcus Strand som hittade Anton Nilsson med en vacker långboll. Nisse blev friställd, men avslutet räddades av en utrusande målvakt.

Efter ca halvtimmes spel gjorde VAIF 1–0 efter trassel i Genarps försvarsspel i samband med ett uppspel. Simon Kristoffersson hade ett vasst avslut som gick strax utanför, men fler mål blev det inte efter de första 45.

Bollinnehavet vägde över till Veberöd även efter paus. Deras vassa anfallsspel satte ofta Genarps försvar på prov. I den 65:e kom 2–0. Också efter misslyckade passningar i uppspelsfasen.

Bara fyra minuter senare lyckades GIF få hål på lokalrivalen. Det var Ted Frostander som låg bakom 2–1-målet. Från distans, utmed långsidan, fick bollen en annorlunda båge och letade sig in i mål.

I slutet av matchen fastställdes slutsiffrorna till 3–1 via ett nickmål efter fint inlägg.

Det blev en bra värdemätare för Genarp och det fanns väldigt mycket positivt att ta med sig till säsongen 2022. Inte minst stod laget upp bra och gav Veberöd en match.

GIF får ta med sig prestationen och ladda om inför nästa träningsmatch. Då väntar seriekonkurrenten i form av BK Skansen. Matchen spelas på Ekevallens konstgräsplan, lördag den 26 feb 13.00.

Veberöds AIF – Genarps IF 3–1 (1–0)

Mål: 2–1 Ted Frostander 69′.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson (K), 5. Simon Kristoffersson, 6. Marcus Strand, 8. Tobias Borg, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Joacim Johansson, 13. Fredrik Norén, 14. Oscar Lindkvist, 15. Anton Nilsson.

Ersättare: 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 16. Emil Fällmark, 18. Albert Larsson.