Lunds BOIS

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
3-0-förlust mot Lunds BOIS
2022-02-12 16:22

Genarp förlorade lördagens träningsmatch med 3-0 mot Lunds BOIS på Ekevallens konstgräsplan.

Joacim Johansson startade som innermittfältare i sin comeback från långtidsskadan och nyförvärvet Tobias Borg gjorde sin debut i anfallet.

Trots några fina lägen, främst i första halvlek, blev det tyvärr inga mål framåt i årets första träningsmatch.

Bortalaget öppnade och stängde målprotokollet. 0-1 kom efter tio minuters spel. I den 34:e minuten utökades ledningen och åtta minuter senare blev det ytterligare ett baklänges mål för GIF.

I paus gjordes flera byten för de båda lagen. Dock inget som betydde fler mål. Den andra halvleken slutade mållöst.

Det blir att ta nya tag i nästa träningsmatch som spelas redan på torsdag (17/2) mot lokalrivalen Veberöds AIF. Avsparkstiden är 19:30 på konstgräset i Svalebo.

Genarps IF – Lunds BOIS 0–3 (0–3)

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn (K), 3. Oscar Lindkvist, 7. Johan Svensson, 10. Joacim Johansson, 11. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 15. Anton Nilsson, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson.

Ersättare: 4. Max Mårtensson, 5. Simon Kristoffersson, 6. Marcus Strand, 8. Tobias Borg, 9. Alex Nilsson Frank, 14. Metin Caliskan, 16. Emil Fällmark.