Kvarnby IK
Genarps IF2 - 5Kvarnby IK

Matchstart:ons 15 december, 19:00
Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Förlust i årets sista träningsmatch
2021-12-16 11:28

Det blev förlust i årets sista träningsmatch. Matchen slutade 2–5.

Gästerna öppnade matchen starkt, bland annat med hjälp av ett ofokuserat hemmalag.

Det gick att se direkt från start, att det var ett spelsuget lag på besök som var effektiva när lägena dök upp. Kvarnby hade två bollar i nät efter tio minuter spel och gjorde även 0–3, som alla målen kunde tillskrivas Genarps misstagskonto.

Mot slutet av den första halvleken kunde GIF reducera via Alex Nilsson Frank. Glädjen varade inte länge då Kvarnby utökade till 1–4 strax före paus.

I halvtid gjordes sex byten med tanken att ge speltid till så många som möjligt.

Andra halvlek var betydligt jämnare spelmässigt. Därför var det inte helt ologiskt att halvleken slutade 1–1.

Genarp hade mer boll och lyckades ta sig till flera lägen, men var något ineffektiva. Däremot var det inget fel på Kvarnbys effektivitet. En snabb omställning betydde 1–5.

Efter målet gick luften ur GIF något. Men från ingenstans kom ändå 2–5-reduceringen. Det var Fille som nickade in bollen, med drygt kvarten kvar att spela.

Uppförsbacken blev för tuff för Genarp. Trots en bättre andra halvlek, blev det förlust i årets sista träningsmatch.

Vi tackar våra kära supportrar, sponsorer och motståndare för den här säsongen.

Nu stänger vi en ovanlig lång säsong och tar ett välförtjänt jul- och nyårsuppehåll.

Väl mött, 2022!