FC City Trelleborg

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Seger i målrik match
2021-09-18 17:39

Mötet mellan Genarp och City Trelleborg blev en målrik historia.

Hemmalaget tappade en 3–1-ledning till 3–3, men kunde till slut ändå vinna med 5–4.

Det började bra för GIF som tog ledningen redan efter fyra minuters spel. Marcus Strand snappade upp en boll, sprang igenom och avslutade enkelt in 1–0. Trelleborgs svar kom dock blixtsnabbt. Bara minuten efter var det utjämnat.

Genarp fortsatte att hota i djupet och fick också utdelning. I mitten av halvleken gjorde Alex Nilsson 2–1 och hann även göra 3–1 innan halvtid.

I andra halvlek lyckades dock City Trelleborg hämta upp ett 1–3-underläge till 3–3 och skapade nerv i matchen.

Årets ”super-sub” gav åter Genarp ledningen för tredje gången i matchen. Vilgot Jurland behövde inte mer än tre minuter på sig, innan han lade bollen i nät. Det var hans tredje mål på de senaste fyra matcherna.

Målfesten fortsatte två minuter senare när Marcus Strand nickade in 5–3 efter fint inlägg av Robin Ringkvist.

Matchen fick ett dramatiskt slut, då City Trelleborg bröt mot den oskrivna regeln om att skänka tillbaka bollen efter ett skadeavbrott – och reducerade till 5–4.

Ett kämpande Genarp höll undan och bärgade säsongens sjätte hemmaseger.

Nästa match är borta mot Bara GoIF.

Den spelas söndagen 26 september klockan 14.00 på Bara IP.

Genarps IF – FC City Trelleborg 5–4 (3–1)

Mål: 1–0 Marcus Strand 4′, 2–1 Alex Nilsson Frank 18′, 3–1 Alex Nilsson Frank 39′, 4–3 Vilgot Jurland 75′, 5–3 Marcus Strand 77′.

Varning: Fredrik Norén 84′.

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson, 6. Marcus Strand, 9. Alex Nilsson Frank, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 14. Johan Svensson (K), 15. Anton Nilsson, 16. Robin Ringkvist, 17. Isak Ekqvist.

Ersättare: 4. Max Mårtensson, 5. Simon Kristoffersson, 7. Johan Nilsson, 11. Vilgot Jurland, 18. Albert Larsson.