Torna Hällestads IF

Plats:Tornavallen A-plan
Knapp förlust mot Hällestad
2021-09-12 19:17

Det blev förlust med 2–1 i söndagens bortamatch mot Torna Hällestad.

Den första halvleken började med lite av ett ställningskrig med varierande spelkvalitet. Matchens första mål kom efter ett långt inkast. Ett mål som var psykologiskt viktigt – det sista som hände innan halvtid.

Om matchbilden varit böljande i första halvlek, var det mer Genarp i andra. Laget tog tag i initiativet och fick tryck mot Torna Hällestad under längre perioder. Ändå var det hemmalaget som lyckades utöka sin ledning genom att göra 2–0.

Reduceringsmålet dröjde ända till den 81:e minuten. Inbytte Simon Kristoffersson nätade efter framspelning av Robin Ringkvist.

Genarp jagade ett kvitteringsmål, men Hällestad höll tätt och drog det längsta strået.

Nästa match är hemma mot FC City Trelleborg.

Den spelas lördagen 18 september klockan 14.00 på Ekevallen.

Torna Hällestads IF – Genarps IF 2–1 (1–0)

Mål: 2–1 Simon Kristoffersson 81′

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson, 7. Marcus Strand, 8. Anton Nilsson, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Johan Svensson (K), 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 14. Robin Ringkvist, 15. Isak Ekqvist.

Ersättare: 4. Max Mårtensson, 5. Albert Larsson, 6. Oscar Lindkvist, 11. Vilgot Jurland, 16. Simon Kristoffersson.