Svedala IF
Genarps IF2 - 1Svedala IF

Matchstart:lör 04 september, 14:00
Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Vinst mot Svedala efter sent mål
2021-09-04 18:30

Genarp vann hemma mot Svedala i en jämn match, där laget avgjorde med ett 2–1-mål bara minuten före slutsignalen.

Första halvlek slutade mållöst trots chanser åt bägge håll. Närmast var Genarp med en boll – i mål(?) – som tog på målhjulet och studsade ut. Domaren blåste av och inspekterade målhjulet, men beslutade sig för ett nedsläpp och fortsatt spel. Ett beslut som anses vara korrekt enligt fotbollsdomarklubben.

Även andra halvlek var väldigt jämn och underhållande. Matchens första mål kom efter en timmes spel. Det var Svedala som lyckades skjuta in 1–0, i mer eller mindre tomt mål, efter oreda i Genarps försvar.

GIF flyttade fram positionerna för att nå en kvittering och inte speciellt förvånande gav det resultat. I den 81:e minuten serverades Isak Ekqvist av Robin Ringkvist. Ett distinkt avslut som betydde 1–1.

Även segermålet skulle komma. Inbytte Vilgot Jurland hade varit på plan i dryga kvarten, innan han löpte sig fri på vänsterkanten och dunkade in 2–1. Ett sent mål som utlöste ett ekande segervrål över hela Ekevallen.

Första halvan av serien är nu avklarad. Vinsten innebär att Genarp är på en tredje plats i tabellen på 21 poäng och har bara två poäng upp till tabellettan.

Nästa match är borta mot Torna Hällestads IF.

Den spelas söndagen den 12 september klockan 14.00 på Tornavallen.

Genarps IF – Svedala IF 2–1 (0–0)

Mål: 1–1 Isak Ekqvist 81′, 2–1 Vilgot Jurland 89′

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson, 6. Marcus Strand, 7. Jimmie Svärd, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 14. Johan Svensson (K), 15. Anton Nilsson, 16. Robin Ringqvist.

Ersättare: 4. Max Mårtensson, 5. Simon Kristoffersson, 11. Vilgot Jurland, 17. Isak Ekqvist, 18. Albert Larsson.