SoGK Charlo

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Övertygande seger mot Charlo
2021-08-29 20:27

Senaste förlusten var ett minne blott. Genarp kom ut som ett nytt lag och slog Charlo med hela 6-1.

GIF inledde piggt och fick en smakstart. Redan efter två minuter tog Robin Ringkvist till vara på Marcus Strands fina frispelning och chippade elegant in 1-0. Fyra minuter senare utökade Anton Nilsson på nick. Han satte 2-0 efter en välslagen frispark från Simon Kristoffersson.

Gästerna reducerade efter slarv men mycket farligare än så blev det inte. Det var Genarp som stod för kalaset och målen fortsatte att trilla in allt eftersom.

Simon Kristoffersson gjorde 3-1 med ett välplacerat skott utifrån. Marcus Strand kom loss och ordnade 4-1 på ett distinkt avslut.

Med tre minuter kvar av första halvlek hittade domaren en straff för bortalaget. Men det gjorde inget eftersom Christopher Fröjd räddade straffen.

Efter halvtidsvilan skulle Genarp bara planenligt spela av matchen och studsa tillbaka på vinnarspåret. Och så blev fallet. Dessutom hann laget med att göra både 5-1 och 6-1.

Den här gången var det Robin som spelade fram Strand, som i sin tur lade bollen i mål via en försvarare. Nisse stod för en fin solorusch längs högerkanten och serverade Vilgot Jurland som rullade bollen i öppet mål.

Genarp tog säsongens sjätte seger efter en välspelad match.

Nästa match är mot Svedala IF.

Den spelas lördagen den 4 september klockan 14.00 på Ekevallen.

Genarps IF – SoGK Charlo 6–1 (4–1)

Mål: 1–0 Robin Ringkvist 2′, 2–0 Anton Nilsson 6′, 3-1 Simon Kristoffersson 24′, 4–1 Marcus Strand 35′, 5–1 Marcus Strand 83′, 6-1 Vilgot Jurland 85′

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 5. Simon Kristoffersson, 6. Marcus Strand, 10. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 14. Johan Svensson (K), 15. Anton Nilsson, 16. Robin Ringqvist, 18. Albert Larsson.

Ersättare: 4. Max Mårtensson, 7. Jimmie Svärd, 8. Oscar Lindkvist, 11. Vilgot Jurland, 17. Isak Ekqvist.