Skegrie BK

Plats:Snarringe IP
Bortaförlust mot Skegrie
2021-08-29 10:41

Det blev förlust för Genarp i den tidiga seriefinalen. Laget kom inte riktigt upp i samma nivå som i de tidigare matcherna och fick se sig besegrade med 4-1. En rättvis seger för Skegrie.

Matchen var en händelserik historia. Domaren pekade på straffpunkten efter bara drygt fem minuters spel. Hemmalaget slog straffen utanför, vilket tog Genarp in i matchen.

Två bra lägen skapades. Alexander Johannisson spelades fri vid bortre stolpen men sköt över. Alex Nilsson Frank fick ett fint friläge, men lyckades inte överlista målvakten. Sedan stack hemmalaget upp och var nära med en nick som räddades av Christopher Fröjd.

Men inte helt ologiskt var det GIF som tog ledningen i matchen via Marcus Strand. En offensiv press som gav resultat efter miss i Skegries försvar. Chansen på att utöka ledningen uppstod, när Norén slet sig loss i ett bra läge och prickade målvakten. Två minuter senare hade hemmalaget en stolpträff.

Med fem minuter kvar av den första halvleken var kallduschen ett faktum. Skegrie lyckades både kvittera och ta ledningen. Psykologiskt viktiga mål inför halvtidsvilan.

Fyra minuter in på andra halvlek utökades hemmaledningen till 3-1. Där och då kändes matchen avgjord. Genarp orkade inte hålla uppe något mod och de fyra bytena på grund av skadekänningar gav ingen större arbetsro.

Skegrie fortsatte att ha kontroll över händelserna och det mynnade ut i ännu en stolpträff. I den 65:e minuten var det dags för straff nummer två i matchen. Bollen gick i mål och betydde 4-1. Därefter var det bara att spela av matchen.

Vi skakar av oss den här förlusten och tar nya tag i nästa match mot SoGK Charlo. Den spelas söndagen den 29 augusti klockan 15.00 på Ekevallen.

Skegrie BK – Genarps IF 4–1 (2–1)

Mål: 0–1 Marcus Strand 25′

Varningar: Anton Nilsson 70′

Startelva: 1. Christopher Fröjd (mv), 2. Jonas Einbjörn, 3. Fredric Larsson, 4. Max Mårtensson, 6. Marcus Strand, 9. Alex Nilsson Frank, 10. Ted Frostander, 12. Alexander Johannisson, 13. Fredrik Norén, 14. Johan Svensson (K), 15. Anton Nilsson.

Ersättare: 5. Simon Kristoffersson, 7. Johan Nilsson, 8. Fritiof Jurland, 11. Vilgot Jurland, 18. Albert Larsson.