Skabersjö IF

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF vs Skabersjö IF
2020-10-04 10:37

Igår avslutade vi seriespelet med hemmamatch mot Skabersjö IF. Sedan förra omgången är det klart att vi får kvalspela, så oavsett utgången av gårdagens match kunde vi ej avancera eller tappa tabellplacering. Matchen blev en match utan några stora chanser för något av lagen. Vi skapade i första halvlek tre nicklägen (för Vilgot Jurland, Isak Ekqvist samt Johan Svensson) och i andra halvlek ett par bra skottlägen för bl. a Fredrik Norén men inget av skotten oroade Skabersjös målvakt speciellt mycket. Skabersjö utnyttjade i andra halvlek en fast situation (frispark) och gjorde matchens enda mål (på nick). Skabersjö hade sedan ett farligt skott men Christopher Fröjd gjorde en bra räddning. Således slutade matchen 0-1. Nästa helg är spelledig medan kvalet börjar lördagen 17/10 och avslutas efterföljande lördag (24/10).

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Andreas Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Max Mårtensson, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist samt Vilgot Jurland.