IFK Ystad FK

Plats:Sandskogens IP B-plan
Matchrapport: IFK Ystad FK vs GIF
2020-09-28 20:56

Igår spelade vi vår sista bortamatch i serien mot (nuvarande) serieledaren IFK Ystad FK på ett vindpinat Sandskogens IP. Första halvlek var ganska jämn med ett visst spelövertag för IFK Ystad. Vår första chans kom när Robin Ringkvist serverade Johan Svensson ett bra skottläge men skottet blockerades. Efter 17 minuter slog Johan en fin boll mot Alex Nilsson Frank och Alex hann precis före en tvekande IFK Ystad målvakt men bollen rullade försmädligt precis utanför stolpen. IFK Ystad skapade några farliga nicklägen men deras första riktigt farliga läge kom direkt efter Alex chans men avslutet gick bredvid vårt mål (från ett friläge). I den 33:e minuten gjorde IFK Ystad 1-0 via ett otagbart skruvat skott i bortre krysset. Vår sista bra chans i första halvlek kom när Alex spelade fram Ted Frostander till ett bra skottläge men målvakten räddade skottet. Efter en bra start på andra halvlek åkte vi tyvärr på en utvisning (två gula kort) efter ca fem minuter och endast två minuter senare gjorde IFK Ystad 2-0. Christopher ”Stoffe” Fröjd gjorde en klassräddning men på den efterföljande hörnan kunde IFK Ystad göra mål. Mindre än 10 minuter senare kontrade IFK Ystad in 3-0 och matchen var därmed ”körd”. Under matchens sista 10 minuter gjorde IFK Ystad ytterligare två mål och matchen slutade 5-0 till hemmalaget. Årets sista seriematch spelas kommande helg hemma mot Skabersjö IF.

Dagens matchtrupp:

Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Max Mårtensson, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.