BK Skansen

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF vs BK Skansen
2020-09-22 10:20

I söndags spelade vi ytterligare en s.k. sexpoängsmatch, denna gång hemma mot BK Skansen. Lika viktigt som det var att vinna, lika viktigt var det att inte förlora. Första halvlek var en ganska jämn historia med få kvalificerade målchanser. Efter ca 30 minuter fick Skansen, efter slarv av oss, ett ypperligt (fri)läge men Christopher ”Stoffe” Fröjd gjorde en fantastisk benparad. Vi själva hade tre farliga avslut signerade Ted Frostander samt Robin Ringkvist två gånger om, varav ett skott från Robin (från ganska snäv vinkel) tog i stolpen. I den 58:e minuten tog Skansen ledningen. Dock skulle målet aldrig godkänts utan avblåsning skulle skett för (en solklar) offside. Ca åtta minuter senare frispelade Robin Fredric ”Fille” Larsson som rundade målvakten men blev samtidigt upphakad av målvakten och kom ur vinkel och avslutet gick ej i mål. Skansens målvakt fick dock rött kort (målchansutvisning). Vi tryckte på allt mer framåt i jakten på först och främst en kvittering och med några få minuter kvar av matchen slog Niklas Nilsson ett inlägg från höger mot bortre stolpen och Vilgot ”Viggan” Jurland kunde nicka in kvitteringen. Ytterligare chanser skapades ej och matchen slutade 1-1. Vi har därmed ej ödet i egna händer men vårt kvitteringsmål kan visa sig bli väldigt viktigt i kampen (främst mot just Skansen) att undvika negativt kval.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist, Robin Ringkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.