Anderslövs BoIK

Plats:Anderslövs IP A-plan
Matchrapport: Anderslövs BoIK vs GIF
2020-09-13 10:41

Gårdagens match borta mot Anderslövs BoIK var en viktig mach och viktiga poäng stod på spel. Vi började matchen bra och hittade bra ytor framför och bakom Anderslövs backlinje men skapade inga jättefarliga chanser. Efter en liten ”rörig” situation i Anderslövs straffområde och en nick, gick bollen i ribban och över. Anderslöv var dock laget som gjorde första målet. I den 29:e minuten nickade deras anfallare in en bra slagen hörna. Vi kvitterade omgående, då Robin Ringkvists skott letade sig in i nätmaskorna. I första halvleks sista fem minuter var vi illa ute två gånger om; först lyckades vi blockera ett skott i ett bra skottläge och sedan lyckades vi, efter en hörna, rensa undan bollen som dansade på mållinjen. Efter 10 minuter av andra halvlek fick Vilgot ”Viggan” Jurland ett friläge men sköt bollen rakt på målvakten. Vi tog över mer och mer och Anderslöv kändes lite tröttkörda. Dock skapade Anderslöv en farlig chans efter ca 15 minuter men avslutet gick ej på mål. Alexander ”Alle” Johannisson jobbade därefter fram ett friläge till Robin men Robins avslut gick ej på mål. Vi skapade många farliga lägen men slarvade med ”sista passen”. Dock med ca 10 minuter kvar av matchen fick vi utdelning. Robin nickskarvade fram bollen till Alex Nilsson Frank som hann före målvakten och placerade bollen i mål. Vi hade sen en jättechans att avgöra matchen när Ted Frostander och Robin Ringkvist serverade Alexander Frank ett friläge men Alexander sköt i stolpen. Dock i 90:e minuten nickade Jimmie Svärd snyggt in bollen i mål efter en högerhörna. Tre "finaler" återstår, först BK Skansen hemma nästa söndag.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fritiof Jurland, Jimmie Svärd, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist, Robin Ringkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.