Skurups AIF

Plats:Ekevallen, Genarp konstgräs
Matchrapport: GIF vs Skurups AIF
2020-09-10 10:01

Igår, på konstgräs under elljus, mötte vi en annan seriekonkurrent som, likt oss, är i stort behov av poäng. Matchen präglades av mer kamp än skönspel. Efter 20 minuters spel lyckades en Skurupsspelare ”trassla” sig förbi vårt försvar men Christopher ”Stoffe” Fröjd var snabbt ute och gjorde en bra räddning. Vår bästa chans i första halvlek kom när Anton ”Nisse” Nilsson fick ett bra nickläge men Skurups målvakt kunde rädda. Under första halvan av andra halvlek skapade vi två bra nickläge. Den första hade Fredde Norén men den bästa hade Jonas ”Dike” Einbjörn men en Skurupsspelare kunde slå undan bollen på mållinjen. I den 70:e minuten rann Skurups anfallare igenom vårt försvar och gjorde mål. Detta mål skulle bli matchens enda och därmed avgick Skurup med segern. Ny viktig match väntar på lördag då vi möter Anderslövs BoIK (borta).

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.