Torna Hällestads IF

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF vs Torna Hällestads IF
2020-08-24 08:51

Igår spelade vi derby hemma på Ekevallen mot nabon Torna Hällestads IF. Matchen första farliga chans skapade Torna, via en nick på en högerhörna men nicken gick ej på mål. Bara två minuter senare fick Torna ett friläge men avslutet gick över vårt mål. I den 20:e minuten tog vi ledningen, då Anton ”Nisse” Nilsson kämpade fram bollen till Alexander ”Alle” Johannisson som spelade vidare till Robin Ringkvist, som visade styrka och snabbhet samt kyla i avslutet. I den 33:e minuten kvitterade Torna på en högerhörna. Deras anfallare plockade ner bollen på bröstet och krutade in kvitteringsmålet. Vi kändes lite energilösa i första halvlek och var ofta ”tvåa på bollarna” och Torna förde spelet i första halvlek. Vi startade andra halvlek bättre och jämnade ut spelet. Andra halvleks första chans fick Torna på en frisparksretur men avslutet gick över vårt mål. I den 59:e minuten fick Robin ett bra skottläge, dock med vänsterfoten och bollen gick över målet. Under andra halvlek drabbades vi av flera skador, där den mest kännbara var när vår målvakt Christopher ”Stoffe” Fröjd i den 70:e minuten tvingades lämna planen. Någon reservmålvakt hade vi inte på bänken, så 17-årige utespelaren Vilgot ”Viggan” Jurland fick dra på sig målvaktströjan. ”Viggan” skötte sig med den äran och höll nollan!! Dock var det nära en mardrömsstart, då direkt efter hans inhopp fick en Torna-spelare ett friläge men avslutet gick ej på mål. Vi fick i matchens sista sekund ett gyllene läge att avgöra matchen, då ”Nisse” kämpade fram bollen till Robin som frispelade ”Alle” men Tornas målvakt gjorde en vass benparad och matchen slutade 1-1. Vi gjorde inte vår bästa match men givet alla skador (och spelare på plan med krampkänning) så kämpade vi riktigt bra under slutet av andra halvlek. Ny match väntar redan på onsdag (Askeröds IF, borta).

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Max Mårtensson, Oscar Lindkvist, Robin Ringkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.