Bara GoIF

Plats:Bara IP A-plan
Matchrapport: Bara GoIF vs GIF
2020-08-20 10:54

Igår spelade vi vår andra match, borta mot Bara GoIF som vunnit två av två matcher, och vi tog vår första poäng via 3-3. Vi fick en kanonstart på matchen, då Robin Ringkvist tog sig snyggt fram på vänsterkanten och gjorde ett inspel som till slut letade sig fram till Alexander ”Alle” Johannisson som gjorde 1-0. Baras första (och enda) chans i första halvlek kom ca fem minuter senare men deras spelare sköt utanför från ett utsökt läge. Efter en tilltrasslad situation i och runt Baras straffområde, fick Anton ”Nisse” Nilsson på ett bra skott men Baras målvakt gjorde en snygg räddning. Ted Frostander fick därefter på ett fräsande skott men skottet gick precis bredvid målet. I den 34:e minuten kom Ted runt på högerkanten och spelade en intelligent passning snett bakåt till ”Alle” som satte bollen i nätmaskorna. Vi fortsatte kontrollera matchen men några få minuter innan paus fick Bara ”en biljett in i matchen”, då man blev tilldelad en straff. Innan domaren blåste av för pausvila skapade vi ett jätteläge att utöka vår ledning, då Oscar Lindkvist slog en frispark som gav ”Nisse” ett kanonläge framför målet men avslutet gick ej på mål. Därmed var ställning 2-1 till oss i paus. Vi fortsatte att kontrollera matchen och i inledning av andra halvlek spelade Robin fram Ted två gånger om (inom en minut) till bra lägen men först gjorde Baras målvakt en bra räddning och Teds andra avslut gick ej på mål. I den 60:e minuten var Robin på väg mot ett friläge men blev fälld och Baras spelare fick rött kort. Den efterföljande frisparken tog Alex Nilsson Frank hand om och slog en frispark som målvakten var chanslös på men en Bara-spelare lyckades rädda skottet. I den 66:e minuten fick Bara en boost, då vi tyvärr gjorde ett självmål. Två minuter efter självmålet slog Alex en hörna som - via målvakten - tog i ribban. Vi fortsatte trumma på framåt och Nisse hade ett farligt avslut som Baras målvakt lyckades rädda. I den 82:a minuten fick vi en kalldusch då Bara kontrade in 3-2. Vi gav inte upp utan skapade ett stort tryck mot Baras mål och i den 88:e minuten fick vi utdelning, då Johan Svensson slog ett perfekt inlägg som Robin säkert kunde nicka i mål. Vi hade därefter ytterligare två bra avslut, båda från Alex. Det första var ett skott precis över ribban och det andra (matchens sista spark) var en kanonfrispark men Baras målvakt gjorde en vass räddning. Känslan då domaren blåste av matchen var besvikelse, då vi dominerade matchen och ledde både med 2-0 samt 2-1 med en man mer. Men med lite distans till matchen finns det mycket positivt att ta med sig; Bara hade spelat två matcher och vunnit båda men vi var det klart bättre laget, vårt anfallsspel var mycket bra och vi gjorde tre mål och skapade massor av chanser samt att vi har tagit vår första poäng. På söndag vankas det derby mot Torna Hällestads IF hemma på Ekevallen.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Max Mårtensson, Oscar Lindkvist, Robin Ringkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.