Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch Ekevallen Naturgräs
Matchrapport: GIF vs Sjöbo IF
2020-07-31 23:10

Kvällens träningsmatch var den sista innan serien drar igång om två veckor. För motståndet ikväll stod Sjöbo IF, div 4. Sjöbo var det mera spelförande laget – i egenskap av lag i högre division – men vi spelade matchen igenom ett utmärkt positions- och försvarsspel och skapade dessutom bra chanser. Första chansen fick Ted Frostander men hans vänsteravslut räddades av Sjöbos målvakt. Efter ca 20 minuter slog Alex Nilsson Frank en högerhörna som lagkapten Niklas Nilsson nickade i mål. Vi hade därefter två utsökta chanser att utöka vår ledning. Ted var stark i försvarsspelet och bröt ett Sjöbo-uppspel och bollen hamnade hos Kasper Wallström som serverade framrusande högerbacken Alexander Frank men bollen studsade lite oturligt för Alexander i ett annars utsökt (fri)läge. Nästa chans fick Ted men hans avslut gick i insidan av stolpen och oturligt ut. Andra halvleks första chans fick vi efter en högerhörna men Fredrik Noréns skott gick över målet. Sjöbo tog mer och mer över halvleken och efter ca 20 minuter av andra halvlek kvitterade Sjöbo efter ett fint anfall. Därefter hade Sjöbo två bra chanser att ta ledningen, båda efter inspel från deras högerkant men inget av avsluten gick på mål. Inbytte Albert ”Abbe” Larsson fick två bra skottläge i samma sekvens men bägge avsluten blockerades och matchen slutade 1-1. Idag gjorde vi en mycket bra prestation mot ett ungt och löpvilligt motstånd.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Kasper Wallström, Niklas Nilsson, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.