Genarps Idrottsförening

Plats:Träningsmatch Ekevallen Naturgräs
Matchrapport: GIF vs Uppåkra IF
2020-07-25 16:30

I tisdags startade vi upp höstsäsongen och redan efter två träningar spelade vi idag träningsmatch hemma mot Uppåkra IF (div 5). Uppåkra, som har en tidigare seriepremiär än oss, har varit igång ett tag och redan spelat ett par träningsmatcher. Vi skapade en hyfsad chans direkt i inledningen av matchen (frispark av Alex Nilsson Frank som Vilgot Jurland nickade mot mål). Dock var det Uppåkra som skapade de flesta och bästa chanserna men Christopher Fröjd räddade bl.a. tre bra lägen för Uppåkra. Dock i slutet av första halvleken tog Uppåkra ledningen. Vi startade andra halvlek bra och skapade två bra lägen, dock inga vassa avslut. Efter ca 15 minuter utökade Uppåkra sin ledning, då en långboll bakom vår backlinje nådde en djupledslöpande Uppåkra-spelare. Kort därefter skapade vi vår bästa chans, då Anton ”Nisse” Nilsson spelade fram till Kasper Wallström, vår ”sommarspelare”, men skottet räddades. Ca 10 minuter senare gjorde Uppåkra 3-0 (snarlikt deras andra mål). Trots att vi saknade många etablerade spelare så gav vi inte upp utan kunde reducera två gånger om. Bägge gångerna var Kasper målskytt. Det första målet var ett kanonskott och det andra en enkel bredsida efter fint förarbete av Vilgot Jurland. Vi skapade aldrig någon bra kvitteringschans. Uppåkra skapade å andra sidan ett par bra skottlägen utan att pricka mål.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Johan Svensson, Kasper Wallström, Linus Magnusson, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.