Anderslövs BoIK

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF vs Anderslövs BoIK
2020-03-06 08:14

I går kväll spelade vi (hemma) mot (seriekollegan) Anderslövs BoIK. Vi visade under samtliga 90 minuter upp ett bra spel samt luftade hela matchtruppen rejält, och alla skötte sig med den äran. Innan 20 minuter spelats, hade vi gjort 1-0 via ett snyggt avslut av Vilgot Jurland samt 2-0 via en snygg nickskarv av evigt unge Jonas ”Dike” Einbjörn på en fint slagen vänsterhörna av Alex Nilsson Frank. I den 22:a minuten prickade lagkapten Joacim Johansson ribban. Anderslövs bästa chans i första halvlek kom efter en misslyckad utboxning av vår annars utmärkte målvakt Christopher ”Stoffe” Fröjd. I den 32:a minuten gjorde Alex Nilsson Frank 3-0 via ett avslut (skott) som gick - via en Anderslövsspelare - i mål. Bara någon minut senare hittade Alex en djupledslöpande Vilgot och ”Viggan” förpassade bollen i mål. Bara tre minuter senare fick lagkapten Joacim Johansson ett utmärkt läge men Jockes avslut blockerades till hörna. Dock några få minuter senare fick Jocke ”revansch”, då Niklas Nilsson spelade fram Jocke till ett bra läge och Jocke satte bollen högt i mål. Därmed gick vi till pausvila med ledning med hela 5-0. I paus gjorde vi fyra byten, ca 10-15 minuter senare gjorde vi ytterligare ett byte. I inledningen av andra halvlek fick vi ett bra läge via ett frisparksläge. Efter 10 minuter fick Vilgot Jurland en bra djupledsboll men avslutet träffade stolpen. Sju minuter senare stormade mittback Jimmie Svärd fram och iscensatte ett anfall som slutade med ett mycket bra läge för Alexander Johannisson. I den 25:e minuten gjorde vi 6-0. Ett fint anfall gick slutligen via Alex Frank Nilsson & Joacim Johansson till Niklas Nilsson som kunde fastställa slutresultatet 6-0. Anderslövs bästa chans i andra halvlek kom via ett friläge men Christopher gjorde en utsökt fotparad. Vi skapade ytterligare chanser, där den främsta fick Joacim Johansson efter ett perfekt inlägg av mittback Albert Larsson.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist samt Vilgot Jurland.