AIF Barrikaden

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF vs AIF Barrikaden
2020-02-15 08:58

Veckans andra match spelades igår hemma mot AIF Barrikaden. Det var två lag som var lite brandskattade på spelare (främst Barrikaden). I matchens första minut var vi ytterst nära att göra 1-0 (bollen ”dansade” på Barrikadens mållinje). I den 15e minuten fick Alexander Johannisson mer eller mindre ett friläge men Barrikadens målvakt – Barrikadens absolut bäste spelare – räddade till hörna. På Alex Nilsson Franks slagna hörn nickade Joacim ”Jocke” Johansson bollen i ribban/stolpen innan Johan Svensson kunde stöta in bollen i mål. Några minuter senare bröt Johan ett uppspel och Jocke kunde frispela Alexander ”Alle” Johannisson som satte bollen i mål med en liten läcker chip över en utrusande målvakt. 2-0 blev halvtidsresultatet. I inledningen av andra halvlek fick Vilgot Jurland ett bra skottläge men skottet gick ej på mål. Därefter fick vi en kanonchans via en kontring, där Anton Nilsson och Vilgot Jurland kombinerade sig fint fram på högerkanten och mer eller mindre frispelade Alex Nilsson Frank, men Alexs avslut blockerades av en Barrikaden-försvarare. Bara några minuter senare fick Vilgot ett friläge men Barrikadens målvakt gjorde en utmärkt räddning. I den 23e minuten presterade vi ett klapp-klapp-spel som ledde till ett friläge för Alex Nilsson Frank, efter en avslutande framspelning av "Jocke" Johansson, och Alex placerade säkert bollen i mål. Med ca 10 minuter kvar fick Alex ett jätteläge men Barrikadens målvakt räddade och bollen gick till hörna. På denna hörna nickade Joacim ”Jocke” Johansson bollen i ribban men på ribb-returen sköt Jocke in bollen i mål. Matchens sista stora chans fick Anton ”Nisse” Nilsson på en högerhörna men Nisses nick gick ej på mål. Enligt statistik från Barrikadens lagledare hade vi hela 13 avslut på mål medan Barrikaden hade endast ett avslut på mål (ett långskott som Christopher ”Stoffe” Fröjd enkelt kunde rädda). Med lite mera effektivitet kunde vi gjort ett par mål till men sammanfattningsvis var det härligt att avrunda veckan med en gedigen prestation utan skador.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Oscar Lindkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.