Veberöds AIF

Plats:Ekevallen Konstgräs
Matchrapport: GIF vs Veberöds AIF
2020-02-11 22:58

Under dagen blev man lite fundersam på om det skulle gå att genomföra kvällens match pga. dagens oväder men vädret mojnade framåt kvällen och det blev till slut helt ok. Vi ställdes inför ett tufft test, då vi mötte division 3 laget (och nabon) Veberöds AIF. I första minuten rann en VAIFare igenom vårt försvar men avslutet gick i stolpen. Vi kontrade omgående när Niklas Nilsson gjorde en stark brytning och spelade fram Fredde Norén som lobbade bollen över målvakten men tyvärr stolpe och ut. Men en minut senare fick Fredde ”revansch” och gjorde 1-0 på ett långskott. Ca 10 minuter efter den häftiga inledningen kvitterade VAIF via en crossboll och ett inspel till en fristående anfallare. En minut senare slarvade vi i ett uppspel men ribban räddade oss. Efter 19 spelade minuter tog VAIF ledningen via en misstänkt offside situation. Med 15 minuter kvar av första halvlek fick en VAIFare på ett långskott som otagbart seglade över Christopher Fröjd och in i bortre krysset. I första halvleks sista minut var vi ytterst nära en reducering, via en nick på en frispark, men VAIFs målvakt lyckades på något sätt rädda nicken. Andra halvlek blev inte lika chansrikt. Vi hade en bra första halva av andra halvlek och skapade en del halvchanser. Andra halvan blev som vanligt ganska ”förryckt” av alla byten. Endast ett mål gjordes i andra halvlek och det gjordes av VAIF på en snabbt slagen frispark, där vi inte riktigt var vakna.

Dagens matchtrupp:

Albert Larsson, Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Jimmie Svärd, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Oscar Lindkvist, Ted Frostander samt Vilgot Jurland.