Uppåkra IF

Plats:Uppåkravallen A-Plan
Matchrapport: Uppåkra IF - GIF
2019-12-02 22:47

I kväll avrundade vi årets matchande, då vi spelade träningsmatch borta mot (årets) seriekollega Uppåkra IF (2-2). Vi hade med oss tre unga debutanter; 17-åriga Vilgot Jurland (från start) samt 15-åringarna Andreas Nilsson och Jon Müller (båda hoppade in i andra halvlek).

Första halvlek var en chansfattig halvlek och således var halvtidsresultatet 0-0. Vår enda bra chans i första halvlek hade Vilgot, men avslutet gick ej på mål. I inledningen av andra halvlek blev Uppåkra tilldelade en straff, som man förvaltade. Vi kvitterade nästan omgående när kapten Jocke Johansson slog en underbar genomskärare till Alex Nilsson Frank som säkert placerade bollen i mål. Uppåkra tog ånyo ledningen men vi gav inte upp utan ökade intensiteten och skapade två frilägen som vi tyvärr brände. Men med ca sex minuter kvar av matchen kvitterade vi och våra inhoppande 15-åringar var i högsta grad involverade i kvitteringsmålet. Andreas sköt ett skott som till slut (via Alex) hamnade hos Jon som kunde göra mål.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Andreas Nilsson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fritiof Jurland, Isak Ekqvist, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jon Müller, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Vilgot Jurland. Således 13 egna produkter av totalt 15 spelare.