Teknologkårens IF LTH

Plats:Smörlyckans IP
Matchrapport: Teknologkårens IF LTH - GIF
2019-09-21 10:33
Igår spelade vi säsongens nästsista match, då vi mötte Teknologkårens IF LTH i Lund på Smörlyckans konstgräs. Vi hade revansch att utkräva på Teknologerna, då dom vann vårens möte med 2-0. Noterbart från igår var att vi - för andra gången i år - hade en startelva där samtliga 10 utespelare har GIF som moderklubb. Vi tog ledningen i den 11:e minuten, då Alexander "Alle" Johannisson bröt en motståndarpass och Marcus Strand kunde sedan servera Ted Frostander en fin djupledsboll och Ted gjorde inget misstag utan krutade in bollen otagbart för målvakten. Ted har gjort tre mål i år där samtliga mål har gjorts med vänsterfoten, högerfotad som han är. Fem minuter senare kom Anton "Nisse" Nilsson runt på vänsterkanten och slog ett perfekt inlägg till Alex Nilsson Frank som fick ett jätteläge men Alex fick ingen riktig fart på nicken och nicken gick bredvid målet. Nästa chans vi skapade kom via en "luftpastej" från Fredric "Fille" Larsson men som Marcus Strand elegant plockade ner men "Mackans" avslut gick ej på mål. I inledningen av andra halvlek bjöd vi Teknologerna på ett farligt läge men deras avslut gick ej på mål. Vi replikerade omgående när Marcus Strand med precision hittade huvudet på Jimmie Svärd men Jimmes nick gick över målet. Vi skapade nästan direkt efteråt ytterligare en jättechans att utöka vår ledning, när Alex Nilsson Frank fick ett helt öppet läge i straffområdet men Alex fick ingen bra träff på bollen utan Teknologernas målvakt kunde göra en enkel räddning. Men bara två minuter senare gjorde vi 2-0. Efter en hörna slog Marcus Strand en perfekt crossboll och på bortre ytan dök Alexander "Alle" Johannisson upp och direkt på volley satte "Alle" bollen i mål. Teknologerna var inte ofarliga och ca fem minuter efter vårt 2-0 mål, reducerade Teknologerna. Vi var lite passiva i eget straffområde där Christopher "Stoffe" Fröjd avvärjde första avslutet men returen kunde en Teknolog-spelare skicka in i öppet mål. Vi fortsatte dock att skapa chanser och efter 20 spelade minuter gjorde vi 3-1. En frispark från Marcus Strand nådde Robin Ringkvist som säkert placerade in bollen. Därmed kunde vi även notera "Mackans" tredje assist för dagen. Teknologerna gav dock inte upp och på en hörna var man nära en reducering men "Stoffe" gjorde en utsökt reflexräddning och lyckades tippa bollen över målet. Sedan fick Robin Ringkvist två frilägen. På det första friläget fick Robin ej bollen på mål och på det andra friläget blåste domaren av friläget för att ge oss frispark (efter offside) på egen planplan. Dåligt "spelsinne" av domaren men sådant händer ibland. I slutminuterna jagade Teknologkåren ett reduceringsmål och skapade två bra skottlägen, varav på det andra gjorde Christopher "Stoffe" Fröjd en bra räddning. Slutresultatet blev därmed 3-1 till oss och vi tog vår sjunde raka seger!!

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Andreas Persson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.