Husie IF

Plats:Husiegårds IP A-plan
Matchrapport: Husie IF - GIF
2019-09-07 20:06

Idag tog vi vår FEMTE raka seger, då vi slog tabelltvåan Husie IF på bortaplan. Vi fick – för en gångs skull – en kanonstart och innan 10 minuter hade spelats hade vi gjort två mål. Vi hade en klar taktik vad gällde vår offensiv och vart vi skulle attackera och det gjorde vi bra matchen igenom. Första målet kom via ett uppspel från Jonas ”Dike” Einbjörn till Alex Nilsson Frank på vänsterkanten och Alex slog ett inlägg längs marken som till slut hittade fram till Ted Frostander som gjorde 1-0 (med vänstran, för andra matchen i rad). 2-0 målet gjorde Robin Ringkvist efter assist av - seriens bäste framspelare – Marcus Strand. Christopher ”Stoffe” Fröjds utspark nickskarvades vidare av starke Johan Svensson till Marcus Strand, som frispelade Robin. I den 11:e minuten var Robin nära att göra 3-0 på ett friläge men Robins lobb räddades av Husies duktige målvakt. Husie växte härefter in i matchen och Husie var nära att reducera i den 15:e minuten men Jonas ”Dike” Einbjörn kunde rensa undan bollen precis innan den gick över mållinjen. Dock 15 minuter senare reducerade Husie. Ett anfall längs vår högerkant hittade fram till Husies duktige anfallare, som säkert - på volley - placerade in bollen. Men innan domaren blåste för pausvila lyckades vi utöka vår ledning. En precis frispark från Marcus Strand hittade pannan på Johan Svensson och Johans nick gick i ”kryssribban” men Petter Lundgren var på hugget och nickade in 3-1 på returen. Vi skapade ytterligare en bra chans innan pausvilan, när Marcus Strand slog en väl avvägd djupledsboll till Alex Nilsson Frank men Alexs skott räddades av motståndarmålvakten. Första chansen i andra halvlek var vår via en bra slagen frispark av Marcus Strand men Husies målvakt gjorde en kanonräddning. Tre minuter senare hade Husie ett bra nickläge men Christopher ”Stoffe” Fröjd hade bra koll på nicken. I den 22:a minuten ”dödade” vi matchen när vi gjorde 4-1. Via ett utsökt passningsspel gick bollen till Alexander ”Alle” Johannisson som spelade bollen vidare till en framstormande Petter Lundgren som prickade stolpen men Robin Ringkvist förpassade stolpreturen i mål. Efter detta mål var det ett uppgivet Husie och innan matchen var över skapade vi flera kanonchanser att utöka vår ledning men inga fler mål gjordes (tack vare Husies duktige målvakt).

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Isak Ekqvist, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Petter Lundgren, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.