Linero IF

Matchstart:sön 01 september, 13:00
Matchrapport: GIF - Linero IF
2019-09-01 20:52

Idag tog vi vår fjärde raka seger, då vi på hemmaplan besegrade ett annat formstarkt lag, nämligen Linero IF. Därmed utökade vi (med en poäng) gapet ner till negativt kval och passerade även Lunds SK i tabellen. Dock kommer ytterligare poäng krävas innan vi kan spela helt avslappnat. Matchen igenom spelade vi ett utmärkt och följsamt försvarsspel, där vi inte bjöd Linero på några farliga ytor. I den 20:e minuten slog Jonas ”Dike” Einbjörn en fin boll till vänsterbacken Anton ”Nisse” Nilsson, som lyckades hålla bollen i spel, och Nisse slog sedan ett inlägg som en framstormande Ted Frostander avslutade med vänstran och 1-0 var ett faktum. Fyra minuter senare fick vi ett bra kontringsläge och Robin Ringkvist spelade fram Andreas ”Rynge” Persson till ett bra skottläge men avslutet gick ej på mål. Dock fem minuter senare gjorde vi 2-0, då en frispark från Alex Nilsson Frank gick via Johan Svensson i mål. Vi skapade ytterligare en bra chans innan första halvlek var över efter ett fint anfall längs högerkanten och ett fint inlägg, där Alex Nilsson Frank fick ett bra läge men Alexs avslut gick över målet. Första halvleks sista chans fick Linero efter att vi sånär gjort ett självmål - via en styrning efter ett inspel - men målvakt Christopher ”Stoffe” Fröjd var på tårna och tippade bollen över eget mål. Linero skapade andra halvleks första farliga chans efter en frispark men avslutet gick ej på mål. Två minuter senare fick Linero sin bästa chans att ge matchen verklig nerv - via ett friläge - men Anton ”Nisse” Nilsson lyckades rädda avslutet där vårt mål annars var helt tomt. Vi skapade därefter en jättechans att stänga matchen, då kapten Jocke Johansson spelade fram en framstormande Johan Svensson som i sin tur spelade vidare till Alexander ”Alle” Johannisson men Alle var någon centimeter sen och lyckades ej få bollen i mål. Ytterligare bra kontringslägen fick vi då Linero försökte trycka på framåt men inget av lagen skapade någon riktigt jättebra chans och därmed vann vi matchen med 2-0.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Andreas Persson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jon Nilsson, Jonas Einbjörn, Magnus Hommel, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Petter Lundgren, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.