Uppåkra IF

Plats:Uppåkravallen A-Plan
Matchrapport: Uppåkra IF - GIF
2019-08-18 10:38

Igår begav vi oss till Hjärup för match mot formstarka Uppåkra IF. Matchtruppen innehöll Andreas ”Rynge” Persson och Magnus Hommel som både ställde upp - Tack! - då vi ånyo bara var 12 spelare. Dessutom visade både Andy & Mange klass och gjorde starka insatser. Matchens första chans fick Uppåkra via en frispark men Christopher ”Stoffe” Fröjd gjorde en kanonräddning. Matchen igenom var Stoffe verkligen på tårna och gjorde en utmärkt match. Dock kunde Stoffe inte förhindra Uppåkra från att ta ledning efter ca 15 minuter. Vi fick därefter två skador under samma minut och det blev lite ”rörigt” och Uppåkra var nära att utöka sin ledning på en hörna. Men vi spelade upp oss allteftersom halvleken pågick och i den 27:e minuten var vi nära en kvittering, då Uppåkras målvakt missbedömde en frispark från Marcus Strand men bollen tog i stolpen och ut. Med 10 minuter kvar av första halvlek skapade sig Ted Frostander ett friläge men Uppåkras målvakt räddade. Dessutom hade Alex Nilsson Frank ett bra läge under första halvlek men avslutet gick i burgaveln. Trots underläge i paus var känslan ganska god och förhoppning fanns att vi kunde vända matchen. Andra halvleks första chans fick Uppåkra via en hörna men Stoffe gjorde en kvalificerad räddning. Annars var det vi som var det bättre laget i andra halvlek och i den 14:e minuten kvitterade vi efter ett väldigt snyggt anfall, där vi rullade bollen från backlinjen hela vägen upp till Alex Nilsson Frank som serverade kapten Jocke Johansson en intelligent pass (mellan två Uppåkra-spelare) och Jocke placerade behärskat in bollen med vänsterfoten. Fyra minuter senare gjorde vi 2-1 efter en utsökt frispark av Marcus Strand och en utsökt flygande nick av Johan Svensson. Ytterligare fyra minuter senare fick Alex på ett jätteskott men tyvärr gick bollen ribba och ut. I slutet av matchen öppnades matchen upp när Uppåkra försökte pressa på för ett kvitteringsmål och vi fick bra kontringsläge – framförallt Magnus Hommel hade ett jätteläge – men inga fler mål gjordes och därmed bärgade vi en skön och välbehövlig seger i denna s.k. sexpoängsmatch. Ny sexpoängsmatch väntar nästa fredag, då vi möter FC Möllan (borta).

Dagen matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Andreas Persson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Magnus Hommel, Marcus Strand, Niklas Nilsson samt Ted Frostander.