Lunds SK

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF - Lunds SK
2019-08-14 23:36

Äntligen fick vi till målskyttet i kvällens hemmamatch mot Lunds SK. Dock började vi matchen passivt och slarvade i passningsspelet och mer eller mindre bjöd LSK på ett friläge, som deras spelare förvaltade. Sedan spelade vi upp oss och i den 12:e minuten kvitterade Niklas Nilsson på en nick efter en fint slagen frispark från Marcus Strand. Bara tre minuter senare var Robin Ringkvist nära att nicka in ett inlägg från Alex Nilsson Frank. 2-1 kom i den 21:a minuten, då Robin Ringkvist tog en jättelöpning med boll (från egen planhalva) och sköt ett skott som målvakten räddade men på returen höll sig högerbacken Alexander Frank framme (efter en jättelöpning) och rakade in bollen. Med ca fyra minuter kvar av första halvlek gjorde Robin Ringkvist 3-1 efter ett fint inspel från Marcus Strand. Andra halvlek blev inte lika bra från vår sida och vi tappade boll för enkelt och fick tryck på oss. Dock skapade vi andra halvleks första farliga chans, då Alex Nilsson Frank spelade fram Johan Svensson till ett kanonläge men LSKs målvakt räddade Johans avslut. Någon minut senare fick LSK ett farligt frisparksläge men frisparken gick högt över vårt mål. I 66:e minuten reducerade LSK på ett volleyskott nära vårt mål och i den 81:a minuten lyckades LSK även kvittera via en klinisk nick på ett fint inlägg från vänsterkanten. Minuten senare hade LSK ett farligt skottläge men avslutet gick ej på mål. Vi fick därefter ett ypperligt läge att ta ledningen (igen) när Jonas ”Dike” Einbjörn fick ett bra skottläge men skottet gick ej på mål. Med ca två minuter kvar av ordinarie tid fick Johan Svensson ett bra nickläge efter ett inspel från Alexander Johannisson men Johan fick ingen bra träff med pannan och nicken ledde ”bara” till hörna. Men efter slagen hörna fångade Fredde Norén upp bollen och krutade in 4-3, vilket blev matchens sista mål och därmed vann vi matchen med 4-3.

Dagen matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.