Bara GoIF

Plats:Bara IP A-plan
Matchrapport: Bara GoIF - GIF
2019-08-11 21:09

Gårdagens bortamatch mot Bara GoIF innebar att höstsäsongen startade. Då vi var ont om folk (12 st.) ställde Pierre Kullberg & Andreas Persson upp och förstärkte matchtruppen. Vi rivstartade matchen och skapade direkt två farliga chanser. Efter tre minuter fick Alex Nilsson Frank ett utmärkt nickläge efter ett långt inkast av Pierre Kullberg och nickskarv av Niklas Nilsson. I den femte minuten slog Marcus Strand en frispark som Baras målvakt sånär släppte in (bollen låg på mållinjen). Bara spelade därefter upp sig och i den nionde minuten fick en Bara-spelare ett utmärkt läge och avslutet passerade Christopher ”Stoffe” Fröjd men tog i målets ena hjul och domaren dömde därmed ej mål (utan efter viss tvekan nedsläpp). I den 38:e minuten gjorde Bara 1-0, då en Bara-spelare fick en drömträff på volley (helt otagbart för Stoffe). Halvtidsresultatet blev därmed 1-0 till Bara, där Bara var nog totalt sett lite före spelmässigt och definitivt målmässigt. I andra halvlek hade vi medvinden och i paus ändrade vi formation till 4-4-2 för att utnyttja medvinden och försöka få in främst en kvitteringsboll. Andra halvlek var vi också det bättre laget och pressade tillbaka Bara och skapade en hel del hel- och halvchanser. Dock skapade Bara andra halvleks första farliga chans på en kontring men avslutet gick ej på mål. Efter ett fint passningsspel, hamnade bollen hos Pierre som slog ett inlägg till Alex som hade tomt mål men som ej lyckades styra nicken på mål. Med ca 15 minuter kvar av matchen kombinerade Alex och Niklas fram Johan Svensson till ett friläge men Johans avslut gick i burgaveln. Matchens sista chans fick Bara efter en hörna men Jonas ”Dike” Einbjörn gjorde en snygg blockering/räddning. Ånyo blev matchen en match där vi var precis lika bra som motståndaren men ånyo lyckades vi ej få bollen i mål.

Dagen matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Andreas Persson, Anton Nilsson, Christopher Fröjd, Fredrik Norén, Isak Ekqvist, Jimmie Svärd, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Niklas Nilsson samt Pierre Kullberg.