Lunds BOIS

Matchstart:ons 19 juni, 19:00
Matchrapport: GIF - Lunds BOIS
2019-06-19 23:07

Våromgångens sista match spelades ikväll - i en underbar sommarkväll - hemma mot topplaget Lunds BOIS. Fokus i kväll var att hitta tillbaka till vårt tidigare fina kollektiva försvarsspel och sedan allteftersom skapa chanser framåt. Och detta gjorde vi absolut, då Lunds BOIS knappt hade ett avslut på mål (dock två farliga chanser men där avsluten ej gick på mål). Första halvlek blev en halvlek med inga stora chanser, då båda lagen prioriterade försvarsspel samt dessutom spelade bra försvarsspel. I den 63:e minuten dribblade sig Alex Nilsson Frank fram till ett bra läge men avslutet gick stolpe ut. På denna stolpretur fick Robin Ringkvist ett kanonläge fri mitt i straffområdet men Robins avslut gick ej på mål. Ca tre minuter senare slog Lunds BOIS en farlig frispark från höger men bollen smet precis utanför bortre stolpen. I den 83:e minuten tog sig Robin Ringkvist förbi sin försvarare och spelade bollen till Jocke Johansson som hade mer eller mindre tomt mål men Jockes avslut gick i ribban och ut. I slutet av matchen blev den lite ”Hawaii-fotboll” och Lunds BOIS fick ett farlig kontringsläge men avslutet skruvade sig utanför vårt mål. Genomgående gjorde vi en bra match, där vi hittade tillbaka till grunderna och ”satte” vårt försvarsspel. Vad som tyvärr saknades – vilket varit ”temat” senaste tiden med bara ett mål på dom senaste fyra matcherna – är effektivitet framåt. Nåväl, vi tog dock ett steg i rätt riktning och tog poäng mot tabelltvåan. Nu väntar (sommar)uppehåll.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Filip Nermfors, Fredric Larsson, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.