Snogeröds IF

Plats:Snogeröds IP A-plan
Matchrapport: Snogeröds IF - GIF
2019-06-17 12:37

I lördags åkte vi till Snogeröd för match mot Snogeröds IF. Vi var från början en ganska tunn trupp och en skada i första halvlek samt att två spelare ansåg att det rådande vädret under andra halvlek inte vara säkert att spela i (åskväder) och därmed avstod från att spela, förbättrade inte situationen. Vi pratade innan matchen om vikten av att inte släppa in ett tidigt mål men ånyo åkte vi på ett tidigt baklängesmål. På efterspelet efter en fast situation i den 6:e minuten stod en Snogerödsspelare helt fri och kunde peta in bollen från nära håll. Snogeröd satsade på långa kontringsbollar och i den 10:e minuten var man nära att utöka sin ledning men avslutet gick ej på mål. Direkt efteråt tog sig Alex Nilsson Frank in i Snogeröds straffområde och blev bryskt behandlad men fick ändå fram bollen till Ted Frostander som endast ett par meter från mållinjen prickade målvakten. Nästa chans fick Snogeröd efter en bjudning av oss men avslutet gick över ribban. I den 20:e minuten skapade vi ytterligare en jättechans men Ted sköt bollen över ribban trots mer eller mindre tomt mål. Även nästa chans fick Ted men även denna gång gick avslutet över ribban. Med ca 15 minuter kvar av första halvlek kontrade Snogeröd in 2-0. Vår sista chans innan pausvilan hade Alex Nilsson Frank men hans skott räddades av Snogeröds målvakt. I första minuten i andra halvlek gjorde Murre Kocacenk en superb räddning, där alla på Snogeröds IP nog hade antecknat ett nytt mål för hemmalaget. Dock gjorde Snogeröd nästan omgående 3-0. Vi själva replikerade direkt, då Filip Nermfors satte 1-3 på volley. Därefter blåste domaren av andra halvlek, pekade mot skyn och gick helt sonika av planen. Rätt beslut men varken vi eller motståndarna fick något förklarat för oss vad som gällde. Vi gick in i omklädningsrummet och fortfarande erhöll vi ingen information från domarteamet utan vi fick själva leta upp domarna och fråga vad som gällde. Svaret blev att matchen skulle återupptas inom typ 2 minuter. Då det fortfarande hördes åska samt sågs blixtar, valde två av våra spelare att avstå spel. Viss förvirring rådde därmed och när domaren blåste igång matchen igen var vi (under ca 1 minut) bara åtta utespelare på plan. Snogeröd gjorde sedan 4-1 på en frispark och vi hade ingen kraft att mobilisera en jakt på kvittering utan luften gick ur oss och Snogeröd kunde göra ytterligare två mål.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Anton Nilsson, Alexander Johannisson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Filip Nermfors, Fredric Larsson, Isak Ekqvist, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjorn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Murat Kocacenk samt Ted Frostander.