Dalby GIF

Plats:Dalby IP A-plan
Matchrapport: Dalby GIF - GIF
2019-06-07 18:41
Igår spelade vi ett hett (speciellt vädermässigt) derby mot nabon och tillika serieledaren Dalby GIF. Matchen kom att präglas av den starka vinden som blåste i planens längdriktning. Dalby hade medvind i första halvlek och tog tag i taktpinnen från start och gjorde 1-0 innan 10 minuter spelats. Vi spelade upp oss allteftersom första halvlek fortlöpte och skapade några bra lägen via vår högerkant men några riktigt vassa avslut fick vi ej på mål. Marcus Strand slog en bra frispark från ett vänsterläge utanför straffområdet men Dalbys målvakt räddade frisparken. Dalby har ett vasst och snabbt anfallspar som oroade vårt försvar hela matchen. I andra halvlek hade vi medvind och styrde matchen medan Dalby kontrade. Vår första stora chans i andra halvlek hade Alex Nilsson Frank men avslutet smet precis förbi bortre stolpen. Vi skapade därefter en del andra chanser men Dalby lyckades alltid få "en kropp" i vägen för våra avslut. Vår vassaste kvitteringschans fick Niklas Nilsson på ett nickläge men Dalbys målvakt gjorde en "sprattelräddning". Samtidigt hade Dalby två jättelägen att avgöra matchen. Den första räddade Jonas "Dike" Einbjörn på mållinjen och den andra - ett friläge - räddade Christopher Fröjd. Med mindre än en minut kvar (på övertid) gjorde Dalby sitt andra mål och fastställde slutresultatet till 2-0 i hemmafavör.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Anton Nilsson, Alexander Johannisson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Niklas Nilsson, Petter Lundgren, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.