Teknologkårens IF LTH

Plats:Ekevallen, Genarp A-plan
Matchrapport: GIF - Teknologkårens IF LTH
2019-06-02 12:19

Igår mötte vi Teknologkårens IF LTH i en match med många målchanser men med få mål och tyvärr inga för oss. I den 8:e minuten rann en Teknologspelare igenom vårt försvar men Christopher Fröjd räddade skottet. Vi själva skapade nästan direkt efteråt en bra chans efter fint spel men Jocke Johanssons avslut blockerades till hörna. I den 13:e minuten slarvade vi i vårt försvarsspel och Teknologkåren kunde göra 1-0 i tomt mål. Ånyo fick Jocke ett bra skottläge men skottet gick mitt på målvakten. Nästa chans fick Alex Nilsson Frank efter en fin krossboll av Marcus Strand men Alex fick inte avslutet på mål. Teknologkåren var därefter nära att utöka sin ledning efter en dribblingsräd i vårt straffområde men Christopher räddade. Den sista farliga chansen i första halvlek hade vi på en vänsterhörna men utan att få bollen i mål. I paus ändrade vi formation, för att få ännu mera tryck framåt, och gick över till att spela med två anfallare (4-4-2). I andra halvlek skapade vi många chanser men samtidigt bjöd vi Teknologkåren på flertalet farliga kontringslägen. I inledningen av andra halvlek jobbade Jocke Johansson åt sig bollen och frispelade Fredde Norén men Freddes avslut gick ej i mål. I anfallet efteråt var det Teknologkåren som fick ett bra läge men Christopher räddade. Niklas Nilsson var sedan nära att nicka in kvitteringsmålet men icke. Mer eller mindre direkt efteråt fick Teknologkåren ett nytt kontringsläge men avslutet gick ej på mål. Med ca 20 minuter kvar av matchen gick vi ner på en trebackslinje i ett försök att få in kvitteringsbollen. Alex Nilsson Frank slog ett snyggt inlägg till Anton ”Nisse” Nilsson men Nisses nick från ett friläge gick mitt på målvakten. Robin Ringkvist och Alex Nilsson Frank kombinerade sig sedan fram till ett utsökt läge men avslutet gick igen mitt på Teknologkårens målvakt. Med ca sju minuter kvar av matchen gick spänstige Fredde Norén till väders men Freddes nick räddades av Teknologkårens duktiga målvakt. Till slut – i den 90:e minuten – kunde Teknologkåren kontra in 2-0. Vi får ladda om och försöka ta poäng i kommande derbyt på torsdag mot Dalby GIF.

Dagens matchtrupp:  Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Anton Nilsson, Alexander Johannisson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.