Linero IF

Plats:Linero IP A-plan
Matchrapport: Linero IF - GIF
2019-05-18 21:14

Idag spelade vi borta mot Linero IF i ett fantastiskt soligt/varmt väder. Linero slog i den senaste omgången dåvarande serieledaren Lunds SK, så vi förväntade oss en tuff match idag. I inledningen av första halvlek skapade lagen var sin het chans. Vår via Fredde Norén, men Freddes avslut/lobb gick över mål. Passningsspelet i första halvlek var inte bra och vi skapade inte mycket framåt utan bjöd på kontringslägen men via bra försvarsspel kunde vi avvärja Lineros attacker. I inledningen av andra halvlek hade Linero en boll i ribban. Därefter skedde inte mycket. Men i den 71:a minut hade Linero ytterligare en boll i ribban. Med ca fem minuter kvar av matchen slog Alex Nilsson Frank ett inlägg som Niklas Nilsson snyggt nickade i mål. Dock kvitterade Linero bara någon minut senare. På tilläggstid hade vi tre ypperliga chanser att avgöra matchen. Först slog Marcus Strand en fin frispark men Lineros målvakt räddade till hörna. På denna hörna nickade sånär Jimmie Svärd in bollen men målvakten räddade till hörna. På denna hörna gjorde vi mål men ass domaren (linjedomaren) flaggade helt plötsligt för någonting och målet godkändes ej. Surt att inte få med oss tre poäng men sett till matchen i helhet så var oavgjort ett logiskt resultat.

Dagens matchtrupp:  Alex Nilsson Frank, Anton Nilsson, Alexander Johannisson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Isak Ekqvist, Jimmie Svärd, Joacim Johansson, Johan Svensson, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson samt Ted Frostander.