Uppåkra IF

Matchstart:fre 03 maj, 18:45
Matchrapport: GIF - Uppåkra IF
2019-05-04 09:49

Under gårdagens kvällsmatch bjöds lagen onekligen på ett varierat väder; ömsom sol, ömsom hagel blandat med ösregn. För motståndet stod Uppåkra IF, tränat av Richard Koffed som tidigare tränat GIF. Vi började matchen bra och tog ledningen i den 16:e minuten. Anfallare Fredde Norén passade Marcus Strand som slog en perfekt crossboll till en framrusande Alex Nilsson Frank som tog sig förbi sin försvarare och kallt placerade in bollen. Bara någon minut senare stod mittback Jonas ”Dike” Einbjörn för ett dribblingsnummer i offensivt straffområde men Dikes avslut kunde Uppåkras målvakt rädda till hörna. På hörnan höll sig kapten Jocke Johansson framme men Jockes avslut blockerades. Efter 30 minuter fick vi en jättechans att verkligen ”sätta klorna” i motståndarna, då Fredde Norén fick ett friläge efter fint passningsspel där Jocke stod för den avslutande passen. Tyvärr fick inte Fredde bollen på mål (kanske spelade gräsmattan den gode Fredde ett litet ”spratt”?). Första halvlek gick helt i vårt tecken men en ledning med bara ett mål är bräcklig och Uppåkra oroade oss på fasta situationer. Andra halvlek hann dock knappt börja innan Jocke Johansson slog en underbar genomskärare till Alex Nilsson Frank som rundade Uppåkras målvakt och lyckades sedan få bollen förbi sin försvarare. I den 65:e minuten revs Ted Frostander ner utanför Uppåkras straffområde och Marcus Strand slog en ljuvlig frispark över muren och direkt i mål (den hade t o m Messi varit nöjd med). Någon minut senare var Alexander Frank nära två gånger om att utöka vår ledning på en vänsterhörna. Istället blev det Robin Ringkvist som - i slutminuterna - gjorde både 4-0 och 5-0. Det första målet kom på en kontring från egen planhalva och det andra målet efter snyggt förarbete av Alexander Frank med hjälp av Marcus Strand.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Frank, Alexander Johannisson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.