Lunds SK

Plats:Smörlyckans IP, konstgräs
Matchrapport: Lunds SK - GIF
2019-04-27 11:14

Ytterligare en kvällsmatch i Lund spelade vi igår. Denna gång mot Lunds SK. Första halvlek var ganska fri från klara chanser från båda håll. Dock i slutet av första halvlek gjorde LSK mål på en hörna. Hörnan slogs mot bortre stolpen och en LSK-spelare nickade bollen (tillbaka) mot första stolpen, där en annan LSK-spelare enkelt kunna nicka in bollen. Andra halvlek fick lite av en mardrömsstart, då LSK nästan direkt efter avspark gjorde 2-0 på en effektiv omställning. Ett tungt psykologiskt mål för oss. Vår första större chans i andra halvlek var ett bra pressat skott från Marcus Strand men LSKs målvakt kunde rädda skottet. Nästan direkt efteråt kom nästa bakslag, när en LSK-spelare helt omarkerad kunde nicka in 3-0 på en högerhörna. Fram till igår har vi varit starka på fasta situationer men igår var vi inte alls på tårna. Dock tändes ett hopp två minuter senare, då Johan Svensson slog en snygg pass till Anton Nilsson som tog sig förbi sin försvarsspelare och vackert spelade bollen vidare till Robin Ringkvist som gjorde inget misstag utan satte reduceringsbollen. Vi försökte trycka på framåt men som så ofta åker man då på en kontring och så skedde också och kontringen resulterade i en straff för LSK. Straffen slogs säkert i mål. Slutresultatet blev därmed 4-1 till LSK. Vi får ladda om batterierna till kommande två hemmamatcher och revanschera oss.

Dagens matchtrupp: Alex Nilsson Frank, Alexander Johannisson, Anton Nilsson, Christian Aghetseh, Christopher Fröjd, Fredric Larsson, Fredrik Norén, Joacim Johansson, Johan Svensson, Jonas Einbjörn, Jonas Hansson, Marcus Strand, Murat Kocacenk, Niklas Nilsson, Robin Ringkvist samt Ted Frostander.